Cusco - Reisverslag uit Cusco, Peru van Arjen Prins - WaarBenJij.nu Cusco - Reisverslag uit Cusco, Peru van Arjen Prins - WaarBenJij.nu

Cusco

Door: Arjen

Blijf op de hoogte en volg Arjen

30 Januari 2007 | Peru, Cusco

Ben inmiddels al weer een aantal dagen in Cusco, dus hoog tijd om weer eens iets van me te laten horen.
De busreis hier naar toe is redelijk goed verlopen. Geen vertraging en heb toch nog een paar uurtjes slaap kunnen pakken.
Samen met Manoj naar hostel The Point gegaan. Manoj is daar gebleven, maar mij beviel het niet, dus ben ik naar een ander hostel gegaan. Hostel Loki is een stuk mooier, maar ligt alleen op een heuvel. Normaal gesproken niet zo erg, maar op 3300 meter is zo´n heuveltje echt slopend! Had in het begin echt 10 minuten nodig om bij te komen. ´s Middags nog even rondgelopen en daarna in het hostel gegeten. Tijdens het eten nog wat mensen leren kennen en aangezien die gingen stappen, ging ik maar mee. En dat had ik dus beter niet kunnen doen! Wordt sterk aangeraden om op deze hoogte eerst rust te houden en geen alcohol te drinken. En ik heb me aan geen van beide gehouden. Toen ik wakker werd was ik dan ook volldig uitgeput en heb 36 uur op bed gelegen vanwege hoogteziekte. Moet zeggen dat dit de eerste keer tijdens m´n reis was dat ik het niet naar m´n zin had, want als je zo brak op een slaapzaal ligt waar je nog niemand kent ik dat best deprimerend. Maar goed, hoogteziekte duurt ongeveer 3 dagen, dus na twee dagen maar weer eens rustig wat gaan doen.
´s Avond met Yanick (Zwi) afgesproken, die ik nog van Lima ken. Eerst lekker gegeten en daarna naar een feestje in mijn hostel. Het was Australia Day en aangezien mijn hostel vol met Australiers zit, werd dat heel serieus genomen. Het was de bedoeling dat mannen als vrouwen kwamen en v.v. En ook dat werd heel serieus genomen (zie foto´s).
Was erg gezellig en een hoop gingen daarna nog op stap, maar gezien mijn vorige ervaring heb ik dat maar aan mij voorbij laten gaan.
Zondag een toertje naar de Sacret Valley gedaan. Toen ik instapte zaten er alleen amerikaanse 50 plussers in de bus, dus daar was ik nie echt gelukkig mee. Gelukkig stapten even later ook Philip (VS) en Oliver (Dui) nog in en die waren wat meer van mijn leeftijd. De toer ging o.a. langs een marktje waar ik ff een muts en handschoenen voor de Inka trail heb gekocht en naar de ruines van Pisac en Ollantaytambo. Moet zeggen dat deze ruines zeer indrukwekkend waren, zeker in combinatie met het landschap.
´s Avond met Philip en Oliver uit eten gegaan. We besloten de nationale delicatesse, de cavia, maar eens te proberen. Echt niet te pruimen! De huid is net rubber en er zit amper vlees aan. Nee, geef mij maar een lekkere lama biefstuk!
Maandag nog even een berg beklommen om een mooi uitzicht van Cusco te hebben en morgen gewoon lekker relaxen voor de Inka rail, want die begint woensdag.

Jullie horen wel weer hoe de Inka trail is verlopen! Ik zie er in ieder geval erg naar uit.

Groetjes,
Arjen

  • 30 Januari 2007 - 08:07

    Kaspar:

    Hee Arjen,

    Klinkt goed allemaal, wat een mooie foto`s ook. Veel beweging en Cavia eten, daar kan Sonja Bakker niet tegenop..
    Michiel: wat is er met de herders?

    Heel veel plezier daar!

    Groeten,

    Kaspar

  • 30 Januari 2007 - 15:51

    HELKO:

    Ga die foto's van die cavia aan mun nichtje van 6 laten zien!! En daarna gaan we haar cavia's voeren!!

  • 30 Januari 2007 - 22:14

    Tanja:

    He Broertje,

    Ben je je scheermesjes vergeten? of heb je er niet tegen aan geleund.
    Je moet er wel een beetje goed uit zien hoor.
    Ik moet zeggen dat die cavia er nou niet bepaald smakelijk uitziet. Veel plezier op de inka trail.

    Liefs xxx Tanja en de rest.

  • 31 Januari 2007 - 11:28

    Wieke:

    Hé Arjen, is het gezichtsbedrog of zijn er door de beweging en het bijzondere eten daar toch wat pondjes af? En je doelt met Amerikaanse 50+ers toch wel op Amerikaanse hè?! Mooie foto's alweer. Toch spannend, zo'n cavia, weten we dat ook weer. Groet van ons allen.

  • 31 Januari 2007 - 21:04

    Paula:

    Hoi Ar
    Jammer dat je last had van hoogteziekte.
    Maar weer een ervaring rijker,dat zal je niet zo snel weer doen.de inca trail is vast heel spannend en avontuurlijk.geniet er van en maak mooie plaatjes voor ons hier in holland veel plezier en lekker
    eten
    groetjes Paula

  • 31 Januari 2007 - 23:42

    Pa:

    Heb ik toch maar liever een poulet de Prince ; Good Luck *Pa*

  • 04 Februari 2007 - 02:31

    Pa:

    Mocht je ijdens de Inca trail nou moe worden sturen we je Noa's driewielertje wel op... Hou je taai !!!! *Pa*

  • 04 Februari 2007 - 02:35

    Pa:

    Sorry ik vergat de't'.

  • 04 Februari 2007 - 13:26

    Marscha:

    Hai Arjan,

    Nou Arnold heeft zijn 1e extra nachtdienst erop om te sparen voor de trip naar Thailand. Maar als ik dit zie had ik ook wel even bij je langs willen gaan.
    Heel erg veel plezier met de Inka Trail en zorg je wel dat je goed uitgerust bent. We kunnen niet wachten op de foto's

    groetjes uit nieuw-vennep
    fammetje Ensink

  • 04 Februari 2007 - 13:26

    Marscha:

    Sorry ar ik zal je nooit meer Arjan noemen ha ha

  • 05 Februari 2007 - 15:43

    Wendy:

    Hee Arjen,

    Tof dat we je op deze manier kunnen volgen tijdens je avontuur.
    Dat die cavia niet te pruimen was geloof ik graag, t ziet er niet uit op die foto. Je kan maar beter zo'n beestje in een kooitje houden en er naar kijken dan het proberen op te eten...
    Veel plezier verder.

    Groeten Wendy & Frans


  • 06 Februari 2007 - 17:30

    Denise:

    He arjen!

    Wow je hebt echt heel veel leuke dingen gedaan! en heel erg leuk om het allemaal te lezen!

    Het is ook leuk om alle foto's erbij te zien

    Ik hoop dat je nog heel veel leuke dingen gaat doen, en nog heel veel plezier

    Groetjes, Denise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Rondje om de wereld in 7 maanden.

Recente Reisverslagen:

06 Januari 2008

Home sweat home

12 December 2007

Kuala Lumpur

03 December 2007

Hanoi, Halong Bay en Sapa

18 November 2007

Phu Quoc en Saigon

12 November 2007

Cambodja
Arjen

Rondje om de wereld in 7 maanden.

Actief sinds 27 Nov. 2006
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 27083

Voorgaande reizen:

10 Januari 2007 - 10 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: