Home sweat home - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Arjen Prins - WaarBenJij.nu Home sweat home - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Arjen Prins - WaarBenJij.nu

Home sweat home

Door: Arjen

Blijf op de hoogte en volg Arjen

06 Januari 2008 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Bij deze dan echt het allerlaatste berichtje over mijn reis, want ik ben inmiddels veilig thuis aangekomen. Brrrr, wel allejezus koud hier zeg! Voor mijn terugkeer naar dit koude kikkerlandje eerst nog even van de thaise eilanden genoten. Zoals jullie al weten ben ik vanuit Kuala Lumpur eesrt naar Koh Phi Phi gegaan, absoluut mijn favoriete eiland in Thailand. Klein, geen auto’s, mooie stranden, een aantal gezellige bars, wat wil je nog meer. Ik verbleef in het ‘Rock’ hostel, in een dorm met 16 man. Niet ideaal om te slapen dus, maar wel supergezellig. Elke avond eerst gezellig met z’n allen borrelen en dan minstens met een man of 10 a 15 op stap. Behalve lekker op het strand liggen en uitgaan verder weinig meer gedaan. Voor een mooi uitzicht over het eiland nog even naar het ‘viewpoint’ gegaan, waar nog wel een boek ligt met foto’s van wat de tsunami in 2004 allemaal heeft aangericht. Erg triest hoor! Verder nog een snorkeltripje gemaakt, waarbij we o.a. naar het strand van de film ‘The Beach’ zijn gegaan. Supermooi strand, maar daar heb ik er deze reis wel meer van gezien.
Vanuit Koh Phi Phi met een groepje van de ‘Rock’ weer naar Koh Pha Ngan gegaan, om nog maar een full moon party mee te maken. Deze was nog veel groter dan degene van oktober, zo’n 10.000 man die bij verschillende podia op het strand staan te feesten. Aangezien het kerstavond was hadden we ons flink versierd met lichtgevende verf en slingers en hebben we het tot 9 uur ’s morgens volgehouden. Een aantal gingen daarna nog naar een after-party, maar daar is deze jongen toch echt iets te oud voor geworden en heeft lekker tot kwart over vier liggen tukken. De volgende avond eerst een engels kerstmaal met gebraden kalkoen verorberd en voor de verandering nog maar een feestje gevierd. Ook nog een dagje een scootertje gehuurd en het eiland rondgetuft, maar verder de hele week ook weer helemaal niks gedaan. Was wel ff lekker zeg! Zou ik zomaar aan kunnen wennen!
De 28e met de nachtbus naar Bangkok gegaan om daar oud en nieuw te gaan vieren. In Bangkok een stuk actiever geweest dan op de eilanden; maatpak laten maken, fietstocht gemaakt, het centrum, Chinatown en Little India bekeken. Wat een inspanning zeg! En natuurlijk oud en nieuw geviert. Ik was met een Canadees naar het centrale plein onderweg voor de countdown en het vuurwerk, toen we een nederlands stel tegengekwamen die met twee grote tassen vuurwerk aan het slepen waren. Hij (Willem) was namelijk gek van vuurwerk en kon het niet laten om zelf ook wat af te steken. De politie was het daar echter niet helemaal mee eens, want zodra hij de eerste pijl afstak werden we belaagd door de politie, rumoer, commotie, vuur werk in beslag genomen. Zat dus niks anders op dan naar het staatsvuurwerk te kijken, wat overigens ook erg mooi was. Daarna kreeg Willem z’n vuurwerk toch nog terug en hebben we dat nog ergens in een stil hoekje af staan steken. Daarna nog een clubje gepakt, om 5 uur op straat een lekkere pad-thai van 50 eurocent gegeten en toen maar lekker gaan slapen. De volgende dag was het dan echt d-day, om 10 uur ’s avonds naar vliegveld gegaan en via Helsinki naar huis gevlogen. Terug naar de realiteit dus, een erg raar idee na een jaar reizen. Maar ja, het is 2008, dus een nieuw jaar, dus een nieuwe ronde, dus weer nieuwe kansen, dus misschien ook wel weer nieuwe reizen? ......
Iedereen in ieder geval heel erg bedankt voor het volgen van mijn reis op deze website en alle reacties. Ik hoop dat jullie het een beetje interessant vonden, ik heb er in ieder geval enorm van genoten!
Iedereen het beste voor 2008 toegewenst!
Groetjes,
Arjen

• 06 Januari 2008 - 19:20

Louis:

Welkom thuis...
    succes met het wennen aan dit nare Nederland ;-)

• 12 Januari 2008 - 21:54

Jan En Romy:

Nou dan zit je hier weer in Nederland ha ha. Wij zij zijn zelf gisteren uit Zuid=afrika teruggekomen 3 weken touren van Joburg naar Capetown heel mooi (niet zo lang als jij weggeweest) Maar ook wij moeten weer wennen aan het koude weer (was daar 30gr ) Nou alle beste wensen voor 2008 en groeten van ons.

• 29 Juni 2008 - 07:24

Helko:

hey!! waar hou je je nu mee bezig? ben je weer aan het werk? waar??
    nieuwenhuijseh@mansystems.nl