Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Arjen Prins - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Arjen Prins - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Door: Arjen

Blijf op de hoogte en volg Arjen

12 December 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo daar,

Bij deze alweer een van m'n laatste berichten, aangezien het einde van m'n reis nu echt in zicht is.
Maleisie was weer erg leuk en vooral ook erg makkelijk. In de bus van het vliegveld naar Chinatown, waar mijn hostel was, 2 spaanse jongens en een spaanse meid uit Ibiza leren kennen. Het was eigenlijk m'n bedoeling om het even rustig aan te doen, maar voor ik het wist met hun in Zouk, een trendy club beland en voorzichtig een dansje gewaagd. Aangezien ze op Ibiza wel weten hoe ze een feestje moeten vieren werd het weer een dolle avond tot in de vroege uurtjes.
Verder de stad een beetje rondgewandeld, Petronas Towers, Chinatown, Little India, elke avond een lekker sateetje eten. Je kent het wel.
Daarna naar de Cameron Highlands gegaan, wat bergen beklommen, de theeplantages bekeken, erg mooi allemaal.
Was eigenlijk van plan om daarna naar het noorden te gaan, maar leerde Paul (Eng) en David (N-Ier) kennen, die van plan waren om een 2-daagse jungle trekking in de Taman Negara te doen. Bovendien kan je al voor 40 eurie van KL naar Thailand vliegen, dus m'n plannen maar weer omgegooid en met de jongens naar de Taman Negara gegaa.
De dag dat we vertrokken regende het al de hele dag en toen we daar aankwamen hoorden we dat het al 48 onafgebroken had geregend en dat een jungle trekking alleen mogelijk was als het meteen zou stoppen, want de rivier dreigde te overstromen, zodat de jungle onderwater zou komen te staan. Maar goed, om 8 uur stopte het zowaar met regenen, dus we waren nog hoopvol dat het wel door zou gaan. Toen we de volgende ochtend wakker werden, plensde het echter enorm, dus wisten we meteen genoeg. De rivier stond zichtbaar weer veel hoger, dus dat werd niks. Gelukkig nog wel een mooie maar natte dagtocht kunnen doen, waarbij vooral Paul door bloedzuigers werd belaagd, en 's avonds maar weer terug naar KL gegaan. Ach ja, het kan niet altijd meezitten he. Of toch wat 'bad karma' vanwege die hond?
David was de volgende dag zo sportief om 's morgens vroeg in de rij te gaan staan voor kaarten om de Petronas Towers op te gaan. Verder nog wat rondgelopen en 's avonds dan daadwerkelijk op de torens geweest en van het uitzicht genoten.
Daarna het nachtleven van KL maar weer onveilig gemaakt, wat trouwens een erg dure hobby is en zondag met Jonas (belg), met wie ik weer op Koh Phi Phi heb afgesproken, de botanische tuinen bekeken.
Maandag naar Krabi gevlogen en meteen de boot naar Kh Phi Phi gepakt om van een welverdiende vakantie vol zon en strand te gaan genieten en met wat mensen die ik op de boot heb leren kennen m'n verjaardag gevierd.

Groetjes,
Arjen

• 12 December 2007 - 12:15

HELKO:

Hey gast, klinkt goed, je bent voor mij weer in bekend gebied.. heb je eigenlijk nog gescoord?? ik wel toen (en niet alleen van mijn soort)

• 12 December 2007 - 12:16

HELKO:

cool die bloedzuigers

• 12 December 2007 - 12:23

Frank:

prinsie de parypoeper, nog gefelicititeerd man.kom je nog met oud en nieuw? spreek je snel

• 12 December 2007 - 12:59

Mam:

Fijn dat je de slangen en honden diners achter je hebt gelaten.
    Hoop je op mijn verjaardag terug te zien.

• 12 December 2007 - 16:49

Arnold:

Hey Prinsie ,

Gefeliciteerd nog !!!!
    Wanneer ga je terug komen dan ?

Spreek je later

Arnold

• 12 December 2007 - 17:18

Edu:

nog gefeliciteerd prinsie. 35 of 29? Of iets in het midden.

• 13 December 2007 - 21:24

Romy En Jan:

Mooi daar zeg. Wanneer ben jij jarig??
    Mocht je terug zijn voor 21 dec (wat we niet denken) dan bij deze uitgenodigd voor een borrel want ik(Romy)wordt 20 dec 50jaar (o o o) En kan het niet dan neem je daar maar een borrel(of meer)Nou geniet maar lekker door daar.
    Groeten uit Hoorn (koud hier brr)

• 13 December 2007 - 21:26

Romy En Jan:

bye the way nog gefeliciteerd natuurlijk en ga zo door ha ha

• 14 December 2007 - 14:12

Marscha:

Hai Prinsie,

Ongelovelijk wat je allemaal heb meegemaakt. Het ging zelfs bijna gewoon worden.

Nou welkom straks in the real world!
    Werken en weer je wekker uitslaan omdat je er dan weer uit moet voor een nieuw avontuur..... je werk.. ha ha ha

Geniet dus nog maar even verschrikkelijk van deze tijd, want voor je het weet is het weer zo ver.

Kom je gauw langs voor een happy en als je zin heb mag je ook met oud en nieuw langskomen.

Groejtes
    Marscha

• 17 December 2007 - 00:53

Wieke:

Hé Arjen, maar goed dat jij niet de klos was met die bloedzuigers. Zoals je gewend bent van mij: nog een verlate "gefeliciteerd" met je verjaardag! Geniet zolang het nog kan! straks komt het 'harde leven' weer. Groet van ons allen.