Sandboarden en de Nazca Lijnen - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Arjen Prins - WaarBenJij.nu Sandboarden en de Nazca Lijnen - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Arjen Prins - WaarBenJij.nu

Sandboarden en de Nazca Lijnen

Door: Arjen

Blijf op de hoogte en volg Arjen

17 Januari 2007 | Peru, Arequipa

Hola,

Eindelijk weer ff tijd gevonden om m´n site bij te houden. Vrijdagavond met een man of vijftien tot 5 uur wezen stappen in Lima. Was echt supergezellig en leuk om het nachtleven van Lima eens mee te maken. De club waar we waren, verschilt niet zo met de onze, maar de muziek is alleen latin en ze dansen hier alleen in koppels. Heel grappig om te zien.
Zaterdag samen met Jordan met de bus richting Ica vertrokken. Was wel een beetje blij dat ik met hem mee kon, want ik verwachtte in een grote chaos te belanden. Viel echter reuze mee. De bussen zijn hier echt prima georganiseerd. Ik was ook erg onder de indruk van de omgeving waar we doorheen reden. Het is hier net de Sahara. Had ik echt niet verwacht. Na zes uur brak in de bus te hebben gezeten (leermoment: niet tot laat stappen als er gereisd moet worden), kwamen we in Ica aan. Daar afscheid genomen van Jordan en de taxi naar Huacachina genomen. Huacachina is een oase in de woestijn waar je kan sandboarden en met buggies door de woestijn kan racen. Dat heb ik de volgende dag meteen gedaan en het was echt te gek! Ze racen echt superhard met die buggies door de woestijn en die duinen zijn echt superhoog. Je wordt steeds bovenaan een duin afgezet met een soort snowboard en je gaat echt waanzinnig hard naar beneden. Heb het alleen op m´n buik en kont geprobeerd, want staand was nogal lastig. Zelfs voor de mensen die goed kunnen snowboarden. Nog wel een paar flike smakkers gemaakt, en toen ik terug kwam zat het zand echt OVERAL!
De volgende dag de bus naar Nazca gepakt. Nazca is bekend om de Nazca lijnen. Het Nazca volk heeft enorme figuren in de woestijn getekend, die eigenlijk alleen vanuit de lucht goed te bekijken zijn. Meteen dus maar een vluchtje geboekt. Er werd aangeraden om niet te ontbijten voor de vlucht en ik snap achteraf ook wel waarom. We zaten in een oud 6 persoons barrel. Ik had er al veel over gehoord en gezien, dus vond het super interesseant om de tekeningen een keer in het echt te zien. Het idee is dat je ongeveer 10 figuren bekijkt en bij elk figuur wat scherpe rondjes maakt zodat je ze van beide kanten in het vliegtuig goed kan zien. Tot de eerste 6 ging dat ook prima, maar daarna werd ik toch wat misselijk. De laatste twee interesseerden me dan ook niet meer echt en ik was maar wat blij toen we weer geland waren.
´s Middags de bus naar Arequipa gepakt. Zat in de bus naast Isabella, een 20 jaar oude niet onaantrekkelijke braziliaanse die helaas al onderweg naar huis was. Mmmm, misschien toch ook maar es naar Brazilie! Ik heb in ieder geval minder leuke busritjes meegemaakt.
In het hostel in Arequipa liep in meteen 4 engelsen tegen het lijf die ik in Huacachina heb leren kennen. Ze gaan morgen een 3 daagse trek doen in de Colca
Canyon, een soort Grand Canyon, maar dan groter en vol met condors. Heb me meteen maar aangemeld en zal jullie de volgende keer laten weten hoe het was.
Ik kan nog niet alle foto´s downloaden, omdat ik te weinig ruimte heb, maar ik heb er al wel een voorproefje opgezet.

Hasta luego!

Arjen

  • 18 Januari 2007 - 08:45

    Roger:

    He prinsie,, Ziet er cool uit die heuvel zeg ,, WEl grappig want zag toevallig zondag die figuren in de grond op rtl travel,, Ook lieten ze Paaseiland zien ,, duidelijk de moeite waard,, Geniet ervan Prinsie,, x Roger

  • 18 Januari 2007 - 12:29

    Mam:

    Ik zie het al, je vermaakt je prima.Leuk dat je zoveel medepackers ontmoet Doe je wel voorzichtig.kus

  • 18 Januari 2007 - 12:40

    Opa En Oma:

    Gelukkig kun je wel tegen een stootje! Wat een reis maak je!!!Ga zo door zou ik zeggen,veel plezier.Gr. uit stormkracht 10. Hou je nog een klein dagboekje bij voor persoonlijke dingen?

  • 18 Januari 2007 - 17:32

    Marcel:

    Hee Prinsie, wat een 'superman' ben je ook he, ziet er gaaf uit allemaal hoor! veel plezier enzo... groetjes

  • 18 Januari 2007 - 19:04

    Paula:

    Hoi Ar
    Het ziet er allemaal super uit.Leuk hoor dat je alle nationaliteiten
    ontmoet.En elke dag is weer een ander avontuur.
    Geniet er van!!!!

  • 18 Januari 2007 - 20:49

    Marscha Ensink:

    Hai Prins,

    Ik vind het echt helemaal geweldig wat je aan het doen bent en wat een schitterende foto's. Het zou super zijn als arnold je kan opzoeken en we houden je site flink bij. Je heb in iedergeval een beter weer dan wij. Hier zijn flinke stormen en we mogen zelfs de straat niet meer op dus je mist niets.

    Tot gauw schrijfs

    gr. marscha

  • 20 Januari 2007 - 01:50

    Pa:

    Nog aliens gezien bij de Nazca lijnen ? (UFO'isten beweerden dat het alien space ship landing strips waren....Have Fun !! *Pa*

  • 20 Januari 2007 - 14:29

    Wieke:

    Hé Arjen, machtig zeg, dat sandboarden! En mooie foto's. Bedoel je met te weinig ruimte voor foto's te weinig ruimte op de site? Anders wil ik je wel ruimte cadeau doen (geel blokje hier linksboven). Groet van ons allen, Wieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Arequipa

Mijn eerste reis

Rondje om de wereld in 7 maanden.

Recente Reisverslagen:

06 Januari 2008

Home sweat home

12 December 2007

Kuala Lumpur

03 December 2007

Hanoi, Halong Bay en Sapa

18 November 2007

Phu Quoc en Saigon

12 November 2007

Cambodja
Arjen

Rondje om de wereld in 7 maanden.

Actief sinds 27 Nov. 2006
Verslag gelezen: 483
Totaal aantal bezoekers 27008

Voorgaande reizen:

10 Januari 2007 - 10 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: