De kop is eraf! - Reisverslag uit Lima, Peru van Arjen Prins - WaarBenJij.nu De kop is eraf! - Reisverslag uit Lima, Peru van Arjen Prins - WaarBenJij.nu

De kop is eraf!

Door: Arjen

Blijf op de hoogte en volg Arjen

12 Januari 2007 | Peru, Lima

Hallo daar,

Ondanks dat ik het gevoel heb dat ik slechts een weekendje weg ben, is de reis nu echt begonnen en de eerste dagen zitten er op. De vluchten waren prima en op het vliegveld stond er keurig iemand van het hostel klaar met een naambordje om me op te halen.
Het hostel is best leuk en zit op een mooie lokatie en contact leggen gaat erg makkelijk. Tijdens het ontbijt twee jongens leren kennen, John (Eng) en Jordan (US). Met hun eerst een Inka ruine bekeken (was niets bijzonders) en daarna het centrum ingegaan. Het centrum is in koloniale stijl en best mooi. Behalve het centrum en de wijken langs het strand bestaat de rest van Lima eigenlijk voornamelijk uit krottenwijken. We zijn nog op een berg midden in de stad geweest en daarvandaan kon je goed zien hoe groot de staf werkelijk is. Krottenwijken met miljoenen mensen, zo ver als je kon zien.
´s Avonds eerst maar ff zonnebrand en after sun gehaald, want m´n nek is meteen aardig verbrand en daarna met John, Jordan en Leo (Aus) uit eten geweest bij een Tibetaans restaurant. Was 1 1/2 euro kwijt, inclusief bier. :-) Het is hier echt supergoedkoop! Daarna in het hostel nog wat gedronken en toen lekker naar bed. Lig op een zaal van 9, maar heb tot nu toe prima geslapen. Vandaag met Leo en Yannick (Zwi) naar andere ruines geweest. Was beter dan de vorige, maar nog steeds niet heel bijzonder. Zal wat kritischer worden in ruines die ik ga bekijken.
Ik ben van plan om morgen verder te gaan. Zou eerst nog naar het noorden gaan, maar doe dat toch maar niet, want dan wordt het toch wel erg racen om op 31 januari in Cusco te zijn om de Inka trail te lopen.

Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes,

• 12 Januari 2007 - 23:16

Remco :

Dat is wat voor mij waar het bier zo goekoop is.

groet remco

P.s Geniet ervan

• 13 Januari 2007 - 12:40

Wieke:

Wat leuk dat je zo snel al mensen hebt ontmoet met wie je gaat site-seën en eten!
    Groet, Wieke

• 13 Januari 2007 - 19:09

Wieke:

O, wat staat daar nu? Sightseeing bedoel ik natuurlijk. Doeeg.

• 14 Januari 2007 - 15:32

Arjen:

Hoi Wieke,

Het contact met andere mensen gaat inderdaad echt heel gemakkelijk. Een hoop mensen reizen alleen en practisch iedereen ook voor een langere tijd en iedereen vindt het leuker om gezamenlijk dingen te doen ipv alleen. Tot nu toe altijd met drie of meer gegeten en vrijdag nog met zo´n vijftien mensen uit het hostel in Lima op stap geweest tot 5 uur.

Groetjes,

• 14 Januari 2007 - 17:34

Oma En Opa:

Wat ben ik blij dat ik c.p.les gehad heb,kan het nu mooi volgen. Blijf nieuwsgierig en blijf genieten!!Gr.

• 14 Januari 2007 - 21:21

Frans:

hee Prins, veel plezier de komende maanden, je gaat natuurlijk veel indrukken op doen overal, spreek je

• 15 Januari 2007 - 01:26

Pa:

Goed te lezen dat je je prima vermaakt en geniet. Tof dat je al gauw leuke kontakten maakt. Nu nog een mooie ruine ! Gr. Pa.

• 15 Januari 2007 - 08:23

Frank:

Yo prinsie,als een echte prins opgehaald worden van het vliegveld he.luxe hoor.wel ff trainen voor die Inca trail maar icm met dat goedkope bier is dat wat twijfelachtig ben ik bang.lator

• 15 Januari 2007 - 08:24

Edu:

Prinnsssiieee!!! 1,5 eurie inclusief bier? Verdorie je houdt geld over!.... Of je wordt heeeeel dronken!

• 15 Januari 2007 - 10:19

Elles:

Hey man,
    Klinkt goeg joh!
    Gegeten & gedronken voor €1,50 Euro...tssss...en nog geen fooi gegeven ook zéker ;-)
    Goed te horen dat je gauw reismaatjes vind, is idd veel gezelliger (en veiliger..)!
    En hoe is t uitgaansleven van Lima?
    Hoop dat je vreselijk aan t genieten bent!
    Besef goed waar je bent..

Liefs,
    El

• 15 Januari 2007 - 13:52

Maarten:

Haa Prinz, ik had je vorgie week maandag nog gemist. Toch denk ik dat jij, zonder m´n kompas en minimaglight, de weg ook wel gaat vinden. ENJOY !!!
    Mzzl, Maarten

• 15 Januari 2007 - 18:24

Gerard & Katja:

Hoi Arjen,
    We volgen jou op de voet,groetjes en heel veel plezier.
    Gerard & Katja en Sara

• 16 Januari 2007 - 11:51

Petra:

Hi Ar,

Ook ik (en Denise) gaan je avonturen volgen. Lang leve het internet! Dat koloniale doet me denken aan Guatemala met haar Maya's, geweldig toch die sfeer!. Hoe komt je Spaans van pas?, kun je de locals een beetje volgen?

Nou wij lezen verder mee, have fun!!

• 16 Januari 2007 - 18:57

Jeroen:

He Prins,

Helemaal top te lezen dat je daadwerkelijk weg bent. Zo zitten we nog te pilsen in Utrecht, zo loop je een beetje door Peru te slenteren. Helemaal goed!! Ga ongelooflijk genieten en ik zal je verhalen volgen.

Groet, Jeroen de Vooght

• 16 Januari 2007 - 19:21

Evelien:

Leuk om je berichten te lezen en foto's te zien.
    Veel plezier en kijk uit met oversteken.

• 17 Januari 2007 - 07:42

Arnold:

Hey Prinsie
    Goed om te zien dat je goed aangekomen bent.
    Ben aan het sparen om je in Thailand op te zoeken (heb al wat extra zondagen staan)
    Ben van plan om 23juli richting Bangkok te gaan.
    We keep in touch.

Greetz Arnold

ps rustig aan met dat eten en bier he.